Pistă sau mai mult carosabil pe strada 31 august? Iată ce au ales chișinăuienii! 


 

Criticată de unii și apreciată de alții, pista pentru bicicliști amenajată pe strada 31 august 1989 din Chișinău a împărțit locuitorii Capitalei în două tabere. 

 

Cel puțin această concluzie iese la iveală în urma dezbaterii organizate de echipa debates.md la acest subiect. Totuși, balanța înclină spre tabăra celor care nu sunt mulțumiți de faptul că pe această stradă din inima Capitalei a rămas o singură bandă pentru mașini. 

 

Rezultatele dezbaterii

 

La întrebarea “  Ce părere aveți despre amenajarea benzii pentru bicicliști pe strada 31 august 1989 din Chișinău?  ”, 60,11% dintre respondenți au răspuns că sunt Contra acestui proiect. În același timp, 39,88% dintre participanții la dezbatere au spus că sunt Pro și că susțin inițiativa. La acest subiect, pe site-ul debates.md au votat 835 de persoane. 

 

Comentariile utilizatorilor Debates.md

 

Subiectul i-a determinat pe internauți să lase și un șir de comentarii, atât pe pagina de Facebook Debates.md, cât și pe site-ul debates.md. O analiză a acestora arată că majoritatea celor care și-au făcut publică opinia critică proiectul. Oamenii susțin că pistele pentru bicicliști sunt necesare, dar nu sunt oportune pe o stradă precum 31 august 1989, unde sunt doar două benzi, instituții medicale strategice, școli și grădinițe. 

 

 ” Este necesar sa fie asigurat loc de oprire în fața grădinițelor, acolo unde oamenii trebuie să-și ducă copiii. Este un lucru absolut normal și logic. Total contra acestei piste, nu cu prețul defavorului oamenilor care duc copii la grădiniță. Pentru 3 cicliști sa blochezi o strada? ”

 

 ” Amenajarea pistelor pentru bicicliști cu siguranță este o idee bună și binevenită, însă ele trebuie să fie proiectate în așa fel ca să nu creeze impedimente altor participanți la trafic. Spre exemplu ele ar putea fi proiectate acolo unde sunt cel puțin 3 benzi de circulație. Sau pe trotuare precum cel de pe bd. Ștefan cel Mare. Idea proiectării benzii pentru bicicliști pe str. 31 august după părerea mea nu este una cea mai bună, deoarece per general, fluxul de biciclete oricum este cu mult mai mic decât cel de automobile.”

 

 ” Pe bd. Ștefan cel Mare și Sfânt ar fi fost mult mai utilă. Chiar și așa, ca să fie utilizată, pista trebuie să aibă continuitate până în capăt pe str. Alba Iulia și bd. Dacia, respectiv. ”

 

” Un proiect făcut în grabă și negândit.”

 

” Ambulanța cum va trece sau pompierii, în timp ce-i trafic? ”

 

” Dezastru!!! Bicicliștii mai importanți ca ambulanțele?! ”

 

Deși sunt mult mai puține, găsim și comentarii în susținerea proiectului. 

 

Toate arterele trebuie așa marcate.

 

” Bicicleta este mijloc de transport. Pentru ca sa te deplasezi cu acest mijloc de transport, trebuie create condiții. Oamenii vor renunța la masini în favoarea bicicletei, dacă vor fi în siguranță pe drum. E mai bine să stai în ambuteiaje cu orele? Nemaivorbind de gazele pe care le inspiram, ce vorbim noi. ”

 

Ion Ceban despre critici

 

Într-un comentariu pe Facebook, drept răspuns celor care critică proiectul de amenajare a benzii pentru bicicliști pe strada 31 august, Ion Ceban a scris că mereu au fost și vor fi critici din partea oamenilor. De asemenea, potrivit Direcției Generale Mobilitate Urbană Chișinău, până acum nu a fost recepționată nicio plângere din partea locuitorilor orașului cu privire la problema respectivă.

 

Lucrările de amenajare a pistei pentru bicicliști de pe strada 31 august sunt realizate în cadrul unui proiect finanțat de BERD și BEI. Potrivit Primăriei Chișinău, după finalizarea proiectului, strada 31 August 1989 va deveni „Coridor Verde”. Astfel, circulaţia automobilelor va fi disponibilă pe o singură bandă, iar cealaltă bandă va fi destinată exclusiv transportului alternativ, în special, bicicletelor.

 

Mulțumim tuturor celor care au participat la această dezbatere. Vă îndemnăm să accesați pagina debates.md și să participați la alte dezbateri care sunt active în prezent. Opinia ta contează!


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *